mest

Daniel Lyons – Despre influenta romanilor asupra LoMidHigh

leave a comment »

Daniel Lyons este numele din spatele LoMidHigh. Brandul LoMidHigh nu ar trebui sa vina ca o noutate, pentru ca functioneaza ca label de ceva timp, surprinzandu-ne placut cu fiecare nou release. LoMidHigh a fost modelat in intregime dupa gandirea si pasiunile lui Daniel, avand ca prim reper in etica label-ului conceptul de “Ltd.“. Acum, dupa ce artistii si ascultatorii europeni s-au familiarizat cu LoMidHigh, principalele proiectele de viitor ale lui Daniel sunt cele doua noi sublabeluri : LoMidHigh Organic si LoMidHigh Unlmtd, un proiect pe care il va realiza impreuna cu Shadi Megallaa. Daniel locuieste in Copenhaga, Danemarca si pasiunea sa pentru muzica este acel lucru care il determina sa lanseze in continuare muzica de inalta calitate.

1. Buna Daniel. Ce faci? Ce ai mai facut in ultima vreme?

Buna Eugen, sunt bine multumesc, in ultimele zile a cam plouat aici in Copenhaga, vremea mea favorita de altfel, nu-mi place sa fie prea cald. In cazul asta, cred ca nu as reusi sa ma descurc cu viata din Bucuresti :).
In ultima vreme am incheiat o afacere cu Intergroove pentru noul meu proiect “Lomidhigh Organic” si sunt foarte nerabdator pentru ca totul sa porneasca pentru acest nou label. Am trimis si urmatoarele releaseuri Lomidhigh Lmtd la masterizare. O sa urmeze cateva luni pline de releaseuri.

2. Esti detinatorul LoMidHigh si am auzit ca vor mai aparea si doua noi sublabeluri, cum crezi ca te vei descurca atunci?

Da, asa este, Lomidhigh Organic si Lomidhigh Unlmtd sunt cele doua noi sublabeluri. Dupa ce m-am ocupat de-a lungul ultimului an si jumate de proiectul Lomidhigh Lmtd am gandit ca ar trebui sa incerc si altceva. Lomidhigh Organic va fi un label caracterizat de sunetul house, iar Lomidhigh Unlmtd, label care va lua nastere cu ajutorul bunului meu prieten Shadi Megallaa va fi un label mai experimental, unde totul este posibil.

3. Esti de acord cu faptul ca ‘limitat’ ar fi cuvantul-cheie pentru labelul tau? Cum a aparut aceasta nevoie pentru limitare ? Crezi ca muzica ta nu este pentru asa multi oameni?

Cand am gandit pentru prima oara sa incep un label, am vrut sa ma concentrez pe muzica – nu pe afacere. Am vrut sa ma indrept spre o directie opusa si asa am avut idea pentru un label exclusivist. Proiectul “limited” a venit natural pentru mine. Este ca arta, hainele custom-made etc. Oamenii vor ceva special, pe care nu toata lumea il are. Ideea nu a fost cea de a face profit, ci a fost cea de a intalni oameni noi si pentru distractie. Recent am schimbat conceptul de la 200 la 300 de copii pentru fiecare release, pentru ca pana acum am pierdut destul de multi bani cu fiecare release.

Desigur ca as dori ca toata lumea sa puna muzica pe care o lansez la Lomidhigh Lmtd, dar conceptul limiteaza acest lucru doar la 300 de oameni. Sunt sigur ca este destul de captivant pentru colectionarii de vinyl care stiu ca trebuie sa cumpere releaseurile cat se poate de devreme.

4. Releaseurile LoMidHigh par a acoperi o intreaga arie de genuri, deci, as putea spune ca sunetul care reprezinta labelul tau inca nu a fost gasit, sau ma insel?

Sunetul Lomidhigh Lmtd nu este gandit a fi un singur gen. Chiar imi plac multe lucruri, de la dub, techno, electronica pana la house. Ce imi place cu adevarat la releaseurile Lomidhigh Lmtd este ca nu sunt doar pentru cluburi, ci si pentru a fi ascultate acasa.

5. Cum ti-a venit ideea de a incepe LoMidHigh, cum erau lucrurile atunci, a fost greu sa te obisnuiesti cu toata munca care trebuie sa fie facuta pentru a avea un label de succes ca al tau ?

Acum trei ani, cand ma uitam la mixerul meu, mi-au sarit in ochi cuvintele “Lo-Mid-High”. Am inceput sa organizez petreceri sub acest nume aici in Copenhaga. Un an mai tarziu ma gandeam asupra unui concept pentru un label. Am vrut sa fac altceva decat sa incep un label obisnuit, pentru ca eram convins ca un label “obisnuit” ar fi fost cu usurinta pierdut printre multitudinea de labeluri existente. Am vrut sa fac Altceva, primul meu gand fiind de a crea un label unic limitat la 100 de copii la fiecare release, fara mp3uri, cu artworkul si numaratoarea facute manual, dar acel lucru ar fi fost prea scump pentru a fi realizat.

Mi-am schimbat ideea spre 200 de copii si l-am contactat pe Jay Haze, caruia i-a suras conceptul. El este chiar cel care a venit cu idea pentru numele labelului. In timp ce imi trimitea fisierele masterate, cdul pe care l-a trimis avea scris pe el “Lomidhigh Lmtd”.

Ideea pe care am avut-o nu a fost aceia unui label de succes. Asa s-a inntamplat, dar cu toata muzica de calitate a artistilor care au produso pentru label – nu aveam cum sa fie altfel :). Sunt foarte multumit de muzica pe care prietenii mei au lansat-o la labelul meu, labelul crescand datorita lor.

6. Ai putea sa rezumi in cateva cuvinte conceptul LoMidHigh Organic?

Lomidhigh Organic se va baza strict pe house, de acum un an aveam ganduri sa fac acest label. Sunetul va putea fi considerat de muzica de vara si iti va aduce o dispozitie de vara chiar daca este iarna. Primele 3 epuri vor fi Seuil, Alejandro Mosso si Ernesto Ferreyra. Abia astept ca acest label sa porneasca la drum. Primul ep va fi lansat in septembrie si va fi distribuit prin Intergroove.

7. Un ep deja scos si unul care urmeaza sa apara sunt ale unui artist roman – Boola. Cum a ajuns el sa lanseze la LoMidHigh? Clasica metoda de trimitere a demoului sau va stiti de mai mult timp? Ce crezi despre ceilalti artisti romani? Dar despre scena de acolo in general?

Bunul meu prieten Stefan mi-a spus despre Boola. Auzise cateva dintre melodiile sale pe pagina lui de myspace. Dupa care, pur si simplu l-am contactat si i-am spus ca imi place foarte mult sunetul sau. Ne-am trimis mailuri de mai multe ori si am fost foarte bucuros sa aud ca Boola & Demos vor sa lanseze muzica la labelul meu.

Despre oamenii care trimit demouri prin mail, eu nu prea le dau atentie. Sunt mult prea multe, si cateva dintre linkurile de download care le primesc prin mail nu merg, ultima oara cand mi-am verificat mailul si am downloadat cateva dintre demourile care mi-au fost trimise (acum un an), am uitat sa le mai ascult. 3 zile mai tarziu toate erau fisiere diferite pe desktopul meu plin de demouri primite de la alti oameni. Ele au ajuns in sfarsit in folderul “trash” si de atunci nu am mai downloadat nici un demo. Artistii de la labelul meu sunt artisti pe care eu i-am contactat… asa imi place mie sa lucrez.

Pentru mine sunt 2 tari care au o multime de producatori talentati.
Este vorba de Argentina cu producatori ca Alejandro Mosso (Funzion), Gurtz, Franco Cinelli, Dilo, Violett, Jorge Savoretti, Leonel Castillo, Sr. Replicante si Barem. Si Romania cu producatori ca Raresh, Petre Inspirescu, Boola, Demos si Rhadoo. Cred ca toti acesti artisti au crescut foarte mult in decursul ultimului an pentru a ajunge unde sunt acum si pot spune ca sunt mai mult decat placut surprins de ce au realizat.

Am auzit ca scena din Romania este foarte mare, din pacate nu am avut ocazia sa o vad cu ochii mei. Sunt un mare fan al labelului a:rpia:r a lui Raresh, Rhadoo si Petre.

8. Care este lucrul care te incurajeaza in munca grea de a detine un label?

Munca grea nu ar fi cuvintele pe care le-as folosi eu pentru a descrie detinerea labelului. Pentru mine este vorba numai despre dragostea pentru muzica.

9. Fiecare detaliu al artworkului releaseurilor e facut manual, asa ca as putea spune ca arta vizuala ar fi o pasiune bilaterala de-a ta. Ai putea sa ne spui mai multe despre acest lucru?

Da, acum cativa ani imi placea sa fac grafitti si petreceam multe nopti, facand pe “artistul”.
Dar am renuntat si am inceput sa fac poze cu aparatul meu in schimb. Impreuna cu cativa prieteni am format acest artgroup numit “coupdetat” si am avut cateva prezentari. In acelasi timp am inceput sa ascult muzica electronica si am inceput sa ma gandesc sa pornesc propriul meu label. Unul dintre bunii mei prieteni Andreas taie stencilurile si eu le pun pe coperte. Am facut 9 releaseuri prin aceasta metoda, inainte sa devenim “minimal” si sa punem doar un sticker pe coperta.

10. Dupa Ray Okpara, la ce artisti noi ar trebui sa ne asteptam sa ii mai vedem lansand epuri la LoMidHigh?

Totul devine foarte aglomerat acum. La Lomidhigh Lmtd trebuie sa urmeze 3 releasuri ce vor fi lansate in aceeasi zi la sfarsitul lui iulie/inceputul lui august, unul al lui Boola, un remix ep al lui Martinez/Gurtz si un ep al lui Ray Okpara. Spre sfarsitul acestei veri vor urma cu siguranta un release de-al lui Kasper de la Esperanza cu un remix Franco Cinelli si un ep al lui Dario Zenker. Ar trebui sa apara si un ep nou al lui Martinez si Boola spre sfarsitul acestui an, dar ei inca nu stiu acest lucru ….sssshhhh :). Primul release al Lomidhigh Organic va fi cel al lui Seuil. Dupa acesta, va urma un ep al lui Alejandro Mosso si altul al lui Ernesto Ferreyra.

11. Fiind o ultima intrebare, o sa fie una mai indiscreta. Care este bestseller-ul pana acum? 🙂

hahahahaha, buna asta. Cum “Boola – No Spam Here EP” este cel pe care l-am lansat prima oara sub 300 de copii, pana acum el este cel mai bine vandut.

12. Multumesc si mult noroc !

Placerea a fost de partea mea.

Pentru mai multe informatii, click aici :

www.lomidhigh.com
www.myspace.com/lomidhigh
www.myspace.com/lomidhighlmtd
www.myspace.com/lomidhighorganic
www.myspace.com/lomidhighunlmtd

Advertisements

Written by pessh

June 29, 2008 at 5:21 pm

Posted in interviuri - ro

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: